Welcome, Guest
Username Password: Remember me
  • Page:
  • 1

TOPIC: Copiar ou criar template de correção de cor/Colour correction template

Copiar ou criar template de correção de cor/Colour correction template 4 weeks ago #220349

• zealmeida
  • Fresh Boarder
  • 4 weeks ago
Prezados,

(V14.5)

É possível copiar uma correção de cor feita em um trecho do projeto para outro trecho? Ou criar um template?
Eu fiz um video com duas câmeras (bem diferentes, uma superzoom e uma DSLR), sincronizei, editei numa bin multicamera, mas só depois me dei conta que deveria ter feito as correções de cor de uma câmera e da outra, para depois fazer a edição. Agora tenho várias fatias de videos que precisam alternadamente de uma ou de outra correção.

Há algum jeito de fazer facilmente essa cópia da correção de cor, com a edição já feita? Ou é melhor voltar atrás, fazendo primeiro as correções de cor e depois a edição?

Peço desculpas se esse tópico já foi abordado, mas não encontrei em minhas buscas.

Obrigado!

Google Translate:
Esteemed,

(V14.5)

Is it possible to copy a color correction made in one section of the project to another section? Or create a template?
I made a video with two cameras (very different, a superzoom and a DSLR), synchronized, edited in a multicamera bin, but only afterwards I realized that I should have made the color corrections of one camera and the other, to then make the edition. I now have several video slices that alternately need one or the other correction.

Is there any way to easily make this copy of the color correction, with the editing already done? Or is it better to go back, making color corrections first and then editing?

I apologize if this topic has already been covered, but I haven't found it in my searches.

Thank you!
Dell XPS15 L502x
i5 2450M 6GB RAM
Nvidia GT525M
+ LG 23EA53 IPS LED
Windows 10 Pro (64bits) 1909
Lightworks V14.5 (V2020.1 with export problem)
Brasil (Português)
Last Edit: 3 weeks, 6 days ago by jwrl.

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 4 weeks ago #220352

• schrauber
  • Platinum Boarder
  • 4 weeks ago
Creation of effect templates: www.lwks.com/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=54&id=192240&Itemid=81#192242

With the effect template you can add new effects, not update effect settings of already added effects.

If you want to add effects only to certain segments, you can select criteria beforehand (e.g. the name of the imported clip).
This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.

If you need to remove effects from a large number of segments, a new "selected segments" feature in Lightworks 2020.1 will be helpful.

The flexible layout allows you to make global color corrections for all segments when using subclips, even with only one effect, which you can change at any time. This one effect affects all segments created from this subclip.
Mainly automatically translated
--------------------------------------------
Software: Lightworks 2020.1; || Windows 10, 64 Bit
Hardware: Intel i5-4440 (3,1 GHz); || shared RAM: 8 GB; || Intel HD Graphics 4600 (can use max. 2 GB of shared RAM)
Last Edit: 4 weeks ago by schrauber.

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 4 weeks ago #220357

• zealmeida
  • Fresh Boarder
  • 4 weeks ago
Oi, schrauber!

Acho que entendi a solução "target region = matching clips", mas quando tentei usar o VFX "colour correction", percebi que ele é aplicado em todos os trechos originários do mesmo clip, mas os ajustes que eu faço num trecho (contraste, por exemplo) não são repetidos nos outros trechos. Há como resolver isso?

Quanto à solução "global color corrections", entendi que devo criar subclips e utilizá-los na montagem da sequence, o que me permitirá no futuro fazer as alterações de cor ao mesmo tempo em todos os trechos remanescentes daquele subclip na sequence. O problema é que já editei a sequence a partir de clips (não subclips), então me parece que não posso utilizar este recurso.

Provavelmente terei que refazer o processo de edição com esse conhecimento adicional sobre as correções de cores globais...

De qualquer forma, agradeço pela resposta!

Google Translate:
Hi, schrauber!

I think I understood the "target region = matching clips" solution, but when I tried to use the VFX "color correction", I realized that it is applied to all sections originating from the same clip, but the adjustments I make to a section (contrast, for example) are not repeated in the other sections. Is there a way to solve this?

As for the "global color corrections" solution, I understood that I must create subclips and use them in the assembly of the sequence, which will allow me in the future to make the color changes at the same time in all the remaining sections of that subclip in the sequence. The problem is that I have already edited the sequence from clips (not subclips), so it seems to me that I cannot use this feature.

I will probably have to redo the editing process with this additional knowledge about global color corrections ...

Anyway, thank you for the answer!
Dell XPS15 L502x
i5 2450M 6GB RAM
Nvidia GT525M
+ LG 23EA53 IPS LED
Brasil (Português)

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 6 days ago #220370

• zealmeida
  • Fresh Boarder
  • 3 weeks, 6 days ago
Ooooops....

Eu não tinha entendido corretamente a primeira dica, de como salvar templates, mas agora consegui fazer e foi a melhor solução para mim, por enquanto.

Muito obrigado!

Google Translate:
Ooooops ....

I had not understood correctly the first tip, how to save templates, but now I managed to do it and it was the best solution for me, for now.

Thank you!
Dell XPS15 L502x
i5 2450M 6GB RAM
Nvidia GT525M
+ LG 23EA53 IPS LED
Brasil (Português)

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 6 days ago #220374

• jwrl
  • Moderator
    Pro User
  • Moderator
  • 3 weeks, 6 days ago
It would be helpful to other users here if you could post your questions in English, zealmedia, which is the language that this forum is conducted in. That way other users can also benefit from them. You are also more likely to get answers from a wider range of users.

Just do what I've been doing to your three posts here - use an on-line translation service if you're not confident enough in English.

Google Translate:
Seria útil para outros usuários aqui se você pudesse postar suas perguntas em inglês, zealmedia, que é o idioma em que este fórum é conduzido. Dessa forma, outros usuários também podem se beneficiar deles. Também é mais provável que você obtenha respostas de uma variedade maior de usuários.

Faça o que venho fazendo nos seus três posts aqui - use um serviço de tradução on-line se você não estiver confiante o suficiente em inglês.

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 6 days ago #220376

• zealmeida
  • Fresh Boarder
  • 3 weeks, 6 days ago
OK, jwrl, I just thought that by posting in Portuguese I could attract as much help as other users with the same question among Portuguese speakers, since many could search Google in Portuguese.
But the solution of posting in English and Portuguese is very good, so I will start to adopt it in future questions.

Thank you!
Dell XPS15 L502x
i5 2450M 6GB RAM
Nvidia GT525M
+ LG 23EA53 IPS LED
Brasil (Português)

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 6 days ago #220409

• zealmeida
  • Fresh Boarder
  • 3 weeks, 6 days ago
Hi, jwrl!

During the editing of the video I have been dealing with in this post, I had performance problems on my machine, and then I went to edit on my wife's machine, which is practically new and did not show the same problem. However, after making the camera cuts, I realized that I had not done the color correction, and so I went to do it on my own machine, and now I have a problem: how to take my definitions of color correction (user effects) to the other machine and enjoy the editing already done?
(I'm looking for this information for more than 1 hour on the forum, but I haven't found it yet ...)

Thank you!
Dell XPS15 L502x
i5 2450M 6GB RAM
Nvidia GT525M
+ LG 23EA53 IPS LED
Brasil (Português)

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 5 days ago #220509

• schrauber
  • Platinum Boarder
  • 3 weeks, 5 days ago
zealmeida wrote:
Hi, jwrl! [...] how to take my definitions of color correction (user effects) to the other machine and enjoy the editing already done?

I don't know if jwrl saw your question within your text, but it's currently night there.
Do you want to wait, or is your question directed to all members of this forum?
Mainly automatically translated
--------------------------------------------
Software: Lightworks 2020.1; || Windows 10, 64 Bit
Hardware: Intel i5-4440 (3,1 GHz); || shared RAM: 8 GB; || Intel HD Graphics 4600 (can use max. 2 GB of shared RAM)

Re: Copiar ou criar template de correção de cor 3 weeks, 5 days ago #220542

• jwrl
  • Moderator
    Pro User
  • Moderator
  • 3 weeks, 5 days ago
Yes, sorry, as schrauber said, I missed that post yesterday. There is no simple way to transfer effect settings. The only way that I can immediately think of is to save each unique colour correction effect as a template, as you have done, and then transfer those templates to your wife's computer.

The way that you do that is a little complex. If you're working with Windows you will need to open C:\Users\Public\Documents\Lightworks\Effect Templates and sort by modified date, most recent first. There will be a collection of files that look similar to F003QQOZ.fxt and F003M4DJ.fxt. The ones with the times and dates when you created your templates should be copied to your wife's computer.

Now you will need to apply those templates to your project in your wife's computer.

PS: If you're using Linux you need to open /usr/share/lightworks/effect templates, and if on a Mac, /User/[USER ACCOUNT]/Lightworks/Effect Templates.
  • Page:
  • 1
Time to create page: 0.31 seconds
Scroll To Top